299. Syskon (209/365)

IMG_5335

De här fyra förvildade kattungarna är syskon.

Det var de här gullungarna som solkatten Milla (inlägg 205/365) förde till vår gård i söndags.

Jag trodde att de var tre, men igår kväll dök en till liten kissemiss upp.

Milla håller dem i skogen och hon flyttar dem då och då.

Jag vet inte vad som kommer att hända med syskonskaran… 😦

Millas ägare lovade hämta hem henne på söndag,

men vad de tänker göra med ungarna vet jag inte.

Och går de överhuvudtaget att fånga?

______

Hur fångar man en förvildad kattunge?

6 thoughts on “299. Syskon (209/365)

    • Med mat och dryck fick jag dem lockade in i vår tvättstuga. Jag satt utanför på pass och då en liten kisse smet in sprang jag och stängde dörren. På det sättet plockade jag dem en och en. Det tog ca 5 timmar! Nu hoppas jag de hålls hemma hos sin matte. Och att hon lyckas få dem tama och utdelade.

    • Javisst var de jättesöta! I förrgår kväll lyckades jag fånga in alla fyra och deras ägare hämtade hem dem. Skönt att de inte längre är på mitt ansvar!

    • Jaa, som i Aristocats… 😉 Kanske inte! Jag håller på att bygga upp ett förtroende med mjölk och mat, så får vi se om det leder någon vart.

Kommentera

