84. Gravsten (107/365)

IMG_3867gravsten

Tidigt en morgon besökte jag gravgården för att fotografera en gravsten.

Fåglarna kvittrade, luften var kall och klar och solen gick upp över bygden.

Jag kände mig som en skummis där jag kryssade på mellan gravarna.

Jag stannade till för att fotografera apotekaren Wictor Bruuns grav.

Han var säkert en betydelsefull man då han levde på 1800-talet, för hans grav finns så nära kyrkan.

Men det är bara hans namn på gravstenen.

Undrar om han levde sitt liv i ensamhet.

 

2 thoughts on “84. Gravsten (107/365)

Kommentera

